Een kindje laten dopen

Op zondagen is er vanaf 14.00 uur gelegenheid om een kind te laten dopen.
Voor het maken van een afspraak over de doopdatum, kan men contact opnemen met het parochiesecretariaat, dinsdag t/m vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 12.30 uur. Tel: 0497-571828.

In aanloop naar de doopdatum zal de priester die het kindje zal dopen contact met u opnemen voor een persoonlijke kennismaking.

Er is een standaard doopboekje voor iedereen te gebruiken. Wilt u zelf een boekje maken, dan kunt u de verplichte rituelen rondom de doop kopiëren uit het boekje van de parochie. (zie download Nieuw boekje Doopsel). Voor het drukken graag even voorleggen aan de priester die uw kindje gaat dopen.

Als mensen van buiten de gemeente Bergeijk hun kind willen laten dopen, zal dit slechts worden toegestaan als de ouders aan bepaalde voorwaarden voldoen. Neem hiervoor contact op met het secretariaat van de parochie.

Download Doopboekje Nieuw Boekje Doopsel

Gedichten bij een doopsel

Meer uitleg met betrekking tot de betekenis van het doopsel